To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Supportu
czo.pl/wxv.pl

FAQ - Jak zrobić dobre forum.

Speedy - 2009-09-25, 19:38
Temat postu: Jak zrobić dobre forum.
Jak zrobić dobre forum

Według Speediego
Jak zrobić dobre forum. ˆ 2009 by Speedy Ÿ. Zakaz kopiowania.


Kilka słów od autora

Pisząc ten tutorial, mam na myśli pomoc tym osobom które w forach siedzą od kilku dni.Jest to także poradnik który może nauczyć Cię kilku ciekawych opcji w panelu administracyjnym.Tak więc ten poradnik jest przeznaczony dla początkujących, jak i dla osób które znają się na forach.


Spis Treści

1.1 Adres i Tematyka.
1.2 Wybór stylu.
1.3 Opcje w PA
1.4 Opisy działów.
1.5 Układ działów.
1.6 Reklama.


Adres i tematyka

Adres musi być krótki i łatwy do zapamiętania, nie może to być losowy układ liter, podam teraz kilka przykładów dobrych nazw forów: wielotematyk,piaskownica,ogólniak (te nazwy są do tematyki ogólnotematycznej).Osoby przechodzące zapamiętają adres forum i na pewno wrócą na forum.Tematyka powinna być przemyślana tak jak adres forum.Jeżeli chcemy mieć oryginalne forum, musimy mieć także oryginalną tematykę, której jeszcze nie widzieliśmy w sieci, tematyka może być różna np. o grach,o komputerach,o sporcie,wielotematyczne i inne.Przy wyborze tematyki musimy się też dobrze zastanowić, musi też to być prawdziwa tematyka, ponieważ gdy zrobimy już forum, nie znajdziemy żadnego użytkownika, bowiem nikt nie będzie się czymś takim interesował.Jeśli wybraliśmy już adres i tematykę możemy zabrać się za robienie forum.


×



Wybór stylu

Wiele osób na forum pyta się jaki styl wybrać, wytłumaczę wam teraz jaki styl dobrać do danej tematyki.Na Junie jest dużo styli do for wielotematycznych, dla tego trudno dobrać styl do rzadkiej tematyki.Jeżeli mamy forum o np. grach musimy wybrać styl jakiś ciemny, związany z grami.Podam wam teraz kilka propozycji: dark_yellow,DayxFiles,BlackBlue te style są najczęściej na forach o grach.Te style oczywiście można zastosować do innej tematyki.Niektórym osobom nie podobają się niektóre style, więc jeżeli ktoś będzie narzekał że nie podoba mu się styl odpowiedź mu tak "Ten styl najlepiej pasuje do (tu wpisz tematykę forum), nie znalazłem innego stylu do (tutaj wpisz tematykę forum)".



Opcje w PA

Zrobiliśmy już forum i dobraliśmy styl co teraz? Konfigurujemy opcję w PA.Na Junie jest wiele poradników o konfiguracji forum w PA, opiszę teraz jak najwięcej opcji dostępnych na Junie.
Gotowi? Zaczynajmy!
Pierwszą zakładką którą widzimy jest:

My ją omijamy i przechodzimy do następnej i jest to:

Tak jak po samej nazwie wskazuje, znajdują tutaj się ogólne opcje, wchodzimy w pierwszy link, i jest to "Konfiguracja".
Będę teraz przedstawiał opcję, które znajdują się na tym zdjęciu:

Przejdźmy do rzeczy. :)

    (1. Nazwa strony:
    W tym polu wpisujemy nazwę forum która będzie wyświetlana tutaj: (jest ona wyświetlana także w opcji drugiej).

    (2. Opis strony:
    Tutaj wpisujemy opis strony, jest on wyświetlany w niektórych stylach, np. SubSilver:
    ]
    (3. Logo strony:
    Tutaj wpisujemy logo strony, na początku jest standardowe, możemy je zmienić, trzeba wpisać bezpośrednią ścieżkę do obrazka. (Ważne! Nie pomylić z serwisem, bezpośredni!), i będzie on wyświetlany na stronie głównej.
    (4. Wyłącz:
    W tym polu możemy wyłączyć: forum, rejestrację, pisanie postów, w polu w którym możemy coś napisać, możemy podać powód, dlaczego czegoś nie można zrobić.
    (5. Włącz aktywację kont:
    Możemy także włączyć aktywacje kont, mamy trzy opcję do wybrania, możemy zrobić aktywacje kont poprzez:
    (a. E-mail
    (b. Przez administratora.
    Jeżeli chcemy aby nie było aktywacji kont, tylko od razu po rejestracji logowało nas do forum, mamy tam opcję:
    (c. Brak.
    Następnymi opcjami które widzimy są:

    (6. Przez opcję "Interwał Anty-Floodowy", możemy ustawić czas, po którym można napisać nowego posta, jest on liczony w sekundach.
    (7. Opcja "Tematów na stronę", umożliwia nam ustawienie ile tematów może się zmieścić na jednej stronie w dziele.
    (8. "Postów na stronę", dzięki tej opcji, możemy ustawić ile będzie postów, na jednej stronie w temacie.
    (9. Jeżeli chcemy mieć temat tzw. "Popularny", opcja "Postów do określenia Popularny", pomoże nam w tym, jeżeli użytkownicy napisali np. 25 postów w temacie, stanie się on popularny, i będzie lepiej widoczny.





Opisy działów

Codziennie spotykam forum które ma nie rozwinięte opisy działów.Obniża to ocenę forum.Na Junie jest jeden poradnik mówiący o tym, zrobił go Nedo , i bardzo się przydał.Opiszę teraz jak ja spoglądam na to.Opisy działów nie powinny być pisane sposobem pokemonów czyli "h3j, m@m d!a c!3b!e pr0p0zycj3", wtedy ocena opisów działów jest okropna (lepiej nie mówić).Opisy powinny być widoczne, jeżeli mamy dział np. "Cafe", musimy go dobrze opisać, niektóre osoby nie wiedzą po co jest ten dział, dla tego ważne jest dobrze opisanie go.Według mnie, nie można pisać skrótami czyli "h. mam dla ciebie prop, chcesz s. przy. .Niektóre osoby mają problemy z odczytaniem takich skrótów, i znów nie wiedzą do czego służy dany dział.


×



Ułożenie działów

Ułożenie działów jest tak samo ważne jak ich opis.Działy najlepiej układać alfabetycznie bądź od ilości postów.Nie podoba mi się to gdy widzę złe ułożenie działów np. Sport,Kulinaria (trochę nie pasuję, prawda?), dlatego najlepiej działy układać alfabetycznie, forum wygląda lepiej.



Reklama

Widziałem na Junie wieele pytań, typu "Jak rozreklamować forum?", dlatego chcę teraz opowiedzieć, jak najlepiej je rozreklamować.Pytanie jest proste "Gdzie je rozreklamować?".Najlepiej reklamować je na dobrych stronach reklamowych, gdzie oglądalność jest wysoka, wtedy jak forum spodoba się użytkownikom, na pewno któryś z nich zarejestruję się.Można także reklamować forum w toplistach, jednak że nie wolno zaśmiecać topki forum, psuje wygląd forum.Najlepiej reklamować forum w toplistach bez linkowych, wtedy gwarantują nam że, nie zaśmiecimy topki.Można też wymieniać się linkami/buttonami z innymi forami.Jeżeli wymienimy się linkiem/buttonem z jakimś znanym forum, mamy gwarancje że jakaś osoba kliknie na nasz link i zarejestruje się na forum.Podam jeszcze jeden link do tutoriala na Junie.Jest on bardzo dobry więc jeżeli dowiedziałeś się za mało z tego tutoraiala wejdź tutaj .


×



=

Jest to mój pierwszy poradnik więc może mieć wiele błędów za które przepraszam.Może kiedyś napiszę jeszcze jeden poradnik o tym jak zrobić dobre forum.

Legenda:

×  Złe.
 Dobrze.
=  Dosyć dobrze, po równo.


Oglądanie poradnika:
(Mozilla FireFox, jak najbardziej polecam).
(Internet Explorer, tak samo jak Mozilla).
(Opera, tak samo jak Mozilla i Explorer).



Pozdro dla:
Michała, administratora forum.
Szogiego, który rzadko zagląda na forum.
Dla Re Ma, dobrego kolegi
Oczywiście dla wszystkich userów tego supportu
Jeżeli o kimś zapomniałem, niech piszę na gadulca :)

Tutorial będzie aktualizowany w miarę potrzeb.Będą także dodawane screeny.

Pozdrawiam,
Patryk'Speedy'Siuda
            

Co zostało dodane?

  • - Dodatkowe obrazki  Zrobione w 70%
  • - Udoskonalenie Tutoriala  Zrobione w 35%
  • - Dodatkowe informacje  Zrobione w 30%


 VideoTutoriale 

 Ukazał się specjalny temat do videotutoriali! (link jest podany na dole. :) ) 
http://[inny hosting forów]/forum/topics4/videotutoriale-vt5669.htm

Mich@ł - 2009-09-26, 14:41

Ten poradnik trzeba będzie troche dostosować z uwagi na to że dość znacząco jest powiązany z innym hostingiem.
MrNext14 - 2010-12-31, 19:05

To ma pomóc użytkownikom a nie reklamować nasz hosting.. :-x

Dośc fajny xd

Frontins - 2012-03-19, 17:25

Speedy, nawet nawet xD
buzz - 2012-03-19, 19:36

Frontins, odkopujesz temat z przed 2 lat ?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group